RENSA & ORGANISERA

Med smart ordning

ORGANISERING I HEMMET

Ge dig själv den gåva du förtjänar - ett harmoniskt hem som frigör tid för det som verkligen betyder något. Jag specialiserar mig på att rensa, organisera och strukturera ditt hem så att du kan njuta av kvalitetstid med din familj, vänner och framförallt dig själv.

Med skräddarsydda rutiner och system för att avlägsna det som inte längre behövs eller älskas, kommer vi tillsammans att skapa en miljö som är enklare att upprätthålla. Oavsett om din familj växer, om en anhörig har gått bort eller om du bara önskar ett luftigare hem fyllt med de saker som verkligen betyder något för dig - så finns jag här för att hjälpa till.

Vi tar oss an en kategori eller utrymme åt gången, steg för steg. Jag finns här för att göra processen så smidig och respektfull som möjligt och jag har stor förståelse att det kan vara känslosamt och sentimentalt att gå igenom sina eller andras tillhörigheter.

Låt oss tillsammans skapa ett hem som främjar välbefinnande och en enklare vardag!  

//Hanna, din Space Ninja

PAKET & PRISER

Vi rensar & organiserar i ditt hem

Jag hjälper dig att rensa, organisera och skapa en anpassad struktur som är enklare att upprätthålla. Oavsett om ditt hem förändras med en växande familj, förlust av en anhörig eller bara för att skapa mer utrymme finns jag här för att göra processen enklare och smidigare.

Det ingår alltid ett kostnadsfritt möte där vi går igenom dina behov och önskemål. Jag tar sedan fram en kostnadsuppskattning och tidsplan.

HELDAG

Rensa & organisera

  • Följande ingår:

    • Planeringssamtal

    • Rensning och organisering

    • Installation av nya förvaringslösningar

    • Uppföljningssamtal ca 30 dagar efter avslutat projekt

    Följande ingår inte:

    • Nya förvarings lösningar

    • Milersättning (35kr/milen) samt körtid vid längre sträckor utanför Göteborg

  • Pris är inkl RUT-avdrag och moms.

    Pris utan RUT-avdrag: 7 300 kr inkl moms

    Timpris vidbehov av fler timmar utöver paketet: 700 kr inkl RUT-avdrag och moms.

    Planeringstid, inköp av förvaringsprodukter samt reseersättning kan tillkomma.

3-DAGAR

Rensa & organisera

  • Följande ingår:

    • Planeringssamtal

    • Rensning och organisering

    • Installation av nya förvaringslösningar

    • Uppföljningssamtal ca 30 dagar efter avslutat projekt

    Följande ingår inte:

    • Nya förvarings lösningar

    • Milersättning (35kr/milen) samt körtid vid längre sträckor utanför Göteborg

  • Pris är inkl RUT-avdrag och moms.

    Pris utan RUT-avdrag: 22 300 kr inkl moms.

    Timpris vidbehov av fler timmar utöver paketet: 700 kr inkl RUT-avdrag och moms.

    Planeringstid, inköp av förvaringsprodukter samt reseersättning kan tillkomma.

5-DAGAR

Rensa & organisera

  • Följande ingår:

    • Planeringssamtal

    • Rensning och organisering

    • Installation av nya förvaringslösningar

    • Uppföljningssamtal ca 30 dagar efter avslutat projekt

    Följande ingår inte:

    • Nya förvarings lösningar

    • Milersättning (35kr/milen) samt körtid vid längre sträckor utanför Göteborg

  • Pris är inkl RUT-avdrag och moms.

    Pris utan RUT-avdrag: 34 898 kr inkl moms

    Timpris vidbehov av fler timmar utöver paketet: 700 kr inkl RUT-avdrag och moms.

    Planeringstid, inköp av förvaringsprodukter samt reseersättning kan tillkomma.

RUT-AVDRAG

Rut-avdrag tillåter privatpersoner att dra av en del av kostnaderna för att anlita professionella för att hjälpa till med olika hushållsnära tjänster. Sedan 1 januari 2021 har du rätt att använda dig utav Rut-avdrag för en stora del av tjänsterna som en ordningskonsult erbjuder.

Som kund ansvarar du för att alla villkor för Rut-avdraget är uppfyllda, exempelvis att du inte använt hela ditt belopp för året.

Du berättar för mig att du vill använda dig utav Rut-avdraget, uppger personumer och adress till mig då sköter jag ansökan till Skatteverket.

 

För mer information kring rutavdrag eller för att kontrollera om du eller någon annan i hushållet har rutavdrag kvar att ta ut för i år besök Skatteverket.

HUR GÅR PROCESSEN TILL?

1

RENSNING

  • Vi rensar tillsammans och du får vägledning och stöd i dina beslut om vad som ska sparas.

  • Det som ska återvinnas eller skänkas forslar jag bort åt dig.

  • Vid behov kan jag även hjälpa till med att sälja föremål eller köra saker till tippen.

2

PLANERING & ORGANISERING

  • Jag mäter, skissar och vid behov handlar jag material enligt överenskommelse.

  • Jag organiserar efter en struktur som passar dig/din familj och meddelar dig när det är klart.

  • Allt får ett eget "hem", med etiketter så allt enklare hittar hem till sin plats igen.

3

UPPFÖLJNING

  • Uppföljning sker inom 30 dagar från avslutat uppdrag.

  • Jag ringer och följer upp hur det har fungerat och hör om ni är nöjda.

PAKET & PRISER

Vi träffas digitalt och rensar & organiserar

Vill du organisera ditt hem själv men behöver vägledning eller bor vi helt enkelt för långt i från varandra? Då kan denna digitala tjänst vara perfekt för dig. På ett kostnadsfritt första möte pratar vi om en plan som fungerar för dig, jag tar fram en plan och checklistor anpassade för dig. Sedan träffas vi digitalt och jag guidar jag dig steg för steg mot ditt mål. Jag finns tillgänglig via sms och e-post för support och peppning under projektet.

Det ingår alltid ett kostnadsfritt möte där vi går igenom dina behov och önskemål. Sedan tar jag fram en kostnadsuppskattning och en tidsplan.

KOM IGÅNG

Rensa & organisera digitalt

  • Påbörjad din rensings och organiseringsresa med mig som stöd!

    • Vi utgår i från min process “Rensa smartare“ men anpassar såklart allt efter dig och dina behov.

    • Vi använder anpassade checklistor som är enkla att följa och för att se framstegen.

    Självklart delar jag med mig av alla mina knep för att lyckas! 🧡

  • Paketet kan utökas med fler timmar.

    Då är timpriset 1 100 kr / timme.

  • Pris är inkl moms.

    Tjänsten är ej RUT -berättigad

    Paketet kan utökas med fler timmar. Då är timpriset 1 100 kr / timme.

VI KÖR PÅ

Rensa & organisera digitalt

  • Påbörjad din rensings och organiseringsresa med mig som stöd!

    • Vi utgår i från min process “Rensa smartare“ men anpassar såklart allt efter dig och dina behov.

    • Vi använder anpassade checklistor som är enkla att följa och för att se framstegen.

    Självklart delar jag med mig av alla mina knep för att lyckas! 🩷

  • Paketet kan utökas med fler timmar.

    Då är timpriset 1 100 kr / timme.

  • Pris är inkl moms.

    Tjänsten är ej RUT -berättigad

    Paketet kan utökas med fler timmar. Då är timpriset 1 100 kr / timme.

ETT REJÄLT TAG

Rensa & organisera digitalt

  • Påbörjad din rensings och organiseringsresa med mig som stöd!

    • Vi utgår i från min process “Rensa smartare“ men anpassar såklart allt efter dig och dina behov.

    • Vi använder anpassade checklistor som är enkla att följa och för att se framstegen.

    Självklart delar jag med mig av alla mina knep för att lyckas! ❤️

  • Paketet kan utökas med fler timmar.

    Då är timpriset 1 100 kr / timme..

  • Pris är inkl moms.

    Tjänsten är ej RUT -berättigad

    Paketet kan utökas med fler timmar. Då är timpriset 1 100 kr / timme.

1

Vi bokar in en möte

Mötet kan ske på två sätt, fysisk eller digital.

Under möte går vi tillsammans igenom de utrymmen som ni vill ha hjälp med.

Vid längre körtid än 30 minuter från Göteborg föredrar jag digitalt möte. Vid ett digitalt möte är det ni som får dra ut lådorna under samtalets gång.

HUR GÅR ETT FÖRSTA MÖTE TILL?

Första möte är alltid kostnadsfritt.

2

Du berättar vad du önskar och längtar efter för resultat

Vi talar om er målbild och förväntningar ni har på utrymmet när uppdraget är klart. Vi tittar och pratar om vad som inte fungerar idag.

I första hand utgår vi ifrån de förvaringslösningar ni redan har och ser om det finns behov av kompletterande förvaringslösningar och olika alternativ för detta.

3

Vi planerar en uppdragsstart

Många vill komma i ordning snabbt och om det är fallet för er, så sätter vi oss ner och gör upp en planering för när, var och hur.

Om ni önskar att jag inhandlar förvaringslådor och andra förvaringslösningar kommer vi överens om detta under konsultationen och jag ser till att ha sakerna med mig till er vid uppdragsstart.

Efter mötet

  • Utifrån omfattning och önskemål tar jag fram en prisuppskattning och skickar över.

  • Vi bekräftar datum för uppdragstart.

KLÄDER & GARDEROB

En organiserad garderob ger dig översikt som i sin tur gör det lättare att se vad man har, vad som saknas och välja ut en outfit. Genom anpassade förvaringslösningar och smarta organiserings system kan du maximera utrymmet och förlänga livet på dina kläder.

En välorganiserad garderob sparar tid genom att du snabbt kan hitta det du behöver och det gör morgonrutinen smidigare och mindre stressig.

Du får en bättre överblick över dina tillhörigheter, vilket minskar behovet av att leta igenom högar av kläder eller andra föremål för att hitta det du söker. Det i sin tur bidrar till minskat klädöverskott och onödig konsumtion, vilket främjar en mer medveten och hållbar livsstil.

HALL & FÖRVARING

Omvandla din hall från ett rörig tillhåll för skor och jackor till en välorganiserad och inbjudande entré.

Att hitta lämpliga förvaringsalternativ för jackor, hattar och vantar är avgörande för att hålla hallen fri från röra. Genom system, strategier och olika förvaringslösningar kan du förebygga att viktig post och nycklar försvinner i hallens kaos.

En god översikt minskar stressen i vardagen när man tex. har bråttom iväg samt är en bra investering för familjefriden.

KÖK & SKAFFERI

Ordning och reda är nyckeln till ett effektivt kök och i min mening mer tid till att laga mat. Genom att optimera skåp och lådor kan köket omvandlas från kaotiskt till välordnat och härligt.

Ett välfungerande system är avgörande för att hålla ditt skafferi organiserat och överskådligt. Jag kan hjälpa dig skapa ett system för att kategorisera och lagra livsmedel vilket gör det enklare att hitta det du behöver när du lagar mat och handlar vilket i sin tur minimerar matsvinn, dubbelköp och kan förlänga hållbarheten på maten.

FÖRRÅD & FÖRVARING


Ge ditt förråd en nystart och upptäck fördelarna med ett organiserat förråd.

Genom att ta bort onödiga eller oanvända föremål frigör du värdefullt utrymme i förrådet. Det ger dig möjlighet att effektivt använda utrymmet sparar tid och energi, och minskar också risken för olyckor och skador.

BARNRUM

Det kan vara svårt för barn att rensa och “slänga” sina saker, kanske specifikt egen skapade föremål och teckningar. Jag kan hjälpa er gå igenom och rensa barnet saker.

Först går vi igenom era behov och önskemål tillsammans. Vi startar med att rensa och städa utrymmet. Sedan organiserar jag barnets saker, införskaffar ny inredning om det behövs och önskas, för att sedan överraska er.

LIVSRENSNING

Behöver du rensa bland dina saker, ska du flytta till en mindre bostad eller behöver du hjälp att gå igenom dina ägodelar?

Att göra en livsrensing kan man göra vid vilken ålder som helst, det handlar inte om att man ska dö, utan om att vi fram till den dagen ska leva. 

Vi tar oss an en kategori eller utrymme åt gången, steg för steg och arbetar i din takt. Jag finns här för att göra processen så smidig och respektfull som möjligt och jag har stor förståelse att det kan vara känslosamt och sentimentalt att gå igenom sina eller andras tillhörigheter.

En utmärkt presentidé, till exempel till dina föräldrar.

PAKET & PRISER

Vi rensar & organiserar i ditt hem

Jag hjälper dig att rensa, organisera och skapa en anpassad struktur som är enklare att upprätthålla. Oavsett om ditt hem förändras med en växande familj, förlust av en anhörig eller bara för att skapa mer utrymme finns jag här för att göra processen enklare och smidigare.

Det ingår alltid ett kostnadsfritt möte där vi går igenom dina behov och önskemål. Jag tar sedan fram en kostnadsuppskattning och tidsplan.

HELDAG

Rensa & organisera

  • Följande ingår:

    • Planeringssamtal

    • Rensning och organisering

    • Installation av nya förvaringslösningar

    • Uppföljningssamtal ca 30 dagar efter avslutat projekt

    Följande ingår inte:

    • Nya förvarings lösningar

    • Milersättning (35kr/milen) samt körtid vid längre sträckor utanför Göteborg

  • Pris är inkl RUT-avdrag och moms.

    Pris utan RUT-avdrag: 8 400 kr inkl moms

    Timpris vidbehov av fler timmar utöver paketet: 700 kr inkl RUT-avdrag och moms.

    Planeringstid, inköp av förvaringsprodukter samt reseersättning kan tillkomma.

3-DAGAR

Rensa & organisera

  • Följande ingår:

    • Planeringssamtal

    • Rensning och organisering

    • Installation av nya förvaringslösningar

    • Uppföljningssamtal ca 30 dagar efter avslutat projekt

    Följande ingår inte:

    • Nya förvarings lösningar

    • Milersättning (35kr/milen) samt körtid vid längre sträckor utanför Göteborg

  • Pris är inkl RUT-avdrag och moms.

    Pris utan RUT-avdrag: 23 400 kr inkl moms.

    Timpris vidbehov av fler timmar utöver paketet: 700 kr inkl RUT-avdrag och moms.

    Planeringstid, inköp av förvaringsprodukter samt reseersättning kan tillkomma.

5-DAGAR

Rensa & organisera

  • Följande ingår:

    • Planeringssamtal

    • Rensning och organisering

    • Installation av nya förvaringslösningar

    • Uppföljningssamtal ca 30 dagar efter avslutat projekt

    Följande ingår inte:

    • Nya förvarings lösningar

    • Milersättning (35kr/milen) samt körtid vid längre sträckor utanför Göteborg

  • Pris är inkl RUT-avdrag och moms.

    Pris utan RUT-avdrag: 36 000 kr inkl moms

    Timpris vidbehov av fler timmar utöver paketet: 700 kr inkl RUT-avdrag och moms.

    Planeringstid, inköp av förvaringsprodukter samt reseersättning kan tillkomma.

VAD SÄGER MINA KUNDER

“Hanna har hjälpt mig att hitta strategier för att skapa bättre ordning i mitt hem genom flera digital coachning samtal.

Jag har tre barn och ett hem fullt med prylar. För mig är det svårt att rensa då projekten känns för stora och svåra. När jag väl rensar är det också svårt att hitta en ordning som håller över tid. Hanna hjälpte mig att se det som fler och mindre hanterbara problem istället för ett stort. Hon skapade en enkel plan för att rensa upp och stöttade mig igenom hela processen.

Det var ett halvår sen nu och det är fortfarande ordning och reda i skåpen. Jag har fått lättare att göra samma procedur själv och har på egen hand rensat med riktigt bra resultat. Utan Hanna hade det känts övermäktigt. Vi talade om hur det är viktigt att också vara snäll mot sig själv och utgå från där man är idag.”

— Mimmi. P

KONTAKT

Hej, vad glad jag är att du hittat till min sida! Du är varmt välkommen att höra av dig till mig med frågor, funderingar eller tankar kring samarbeten.

Jag ser fram emot att få kontakt med dig!

// Hanna, din Space ninja

SOCIALA MEDIER

Följ mig på sociala medier för att se smarta organisationslösnignar och få råd och tips i din vardag.